Miért fontos a vállalkozóknak a Meta hirdetés – és miért hibáznak sokszor?

A mai digitális világban a Meta (Facebook és Instagram) hirdetések már nem luxus, hanem kötelező eleme egy vállalkozásnak. Ha nem hirdetsz, a versenytársaid egyszerűen megelőznek – mert ők ott vannak a célközönség szem előtt, te pedig nem. És lássuk be a mai online világban nehéz szem elé kerülni tartósan.

Mégis, sok vállalkozó úgy érzi, hogy „a hirdetés nem működik”. A valóságban a probléma nem a platformmal van, hanem a stratégia és a kivitelezés hiányával. Az elmúlt időszakban, ügyfeleim azon panaszkodtak, hogy más cégek hirdetéseit több alkalommal is látják és jónak tartják őket, mire nyilvánvalóvá vált, hogy azokat is én kezelem. Miután kiderült, hogy azoknak a cégeknek is én kezelem az ő hirdetéseiket teljesen megnyugodtak, elfogadták, hogy “jó kezekben” vannak, biztos tudással, a célközönség optimalizálásával.

Sokat elemzem mások hirdetését és hirdetés stratégiáját, így nagyon sok hibába futok bele naponta. Sokszor nem értem mi történik, ezért össze szedtem pár gyakori hibát amit te ne kövess el kérlek.

A leggyakoribb hibák

1. Pénzégetés

A vállalkozók nagy része 30–40%-kal többet költ a hirdetésekre, mint kellene. Ez legtöbbször a rossz célzás, a hibás mérés (pixel, konverziókövetés) vagy az optimalizálás hiánya miatt van.

Sokszor hangzik el az a kérés ügyfeleim részéről is, hogy “nekem mindegy dobjunk rá több pénzt hadd lássa mindenki”, na ez NEM MEGOLDÁS!!!!!

2. Gyenge grafika

Egy hirdetés elsődlegesen vizuális élmény. Ha a grafika nem profi, sablonos vagy nem illik a márkához, a felhasználó egy pillanat alatt továbblép

Nem elég, hogy továbblép, még az emlékezetében sem marad meg, hogy rossz grafika volt. Gyenge grafikával nem tudjuk ”befolyásolni” az embereket, maradandó márkához illő vizuális tervezésre van szükség. 

3. Nem önazonos tartalom

Sokan kizárólag akciókat hirdetnek, de ezzel hosszútávon nem építenek márkát. Az emberek nemcsak kedvezményeket akarnak látni – hanem a történeted, a hangulatod és a hitelességed.

Fontosnak tartom, hogy mindig legyen helyben készült tartalom, hogy minél barátságosabb legyen az ügyfél számára a szolgáltatásod/ terméked. Csinálj képet a cég mindennapjairól az ott dolgozókkal (tudom, hogy senki sem szeret tartalmat készíteni, de egy kép belefér, na).

4. Videók mellőzése

A Meta platformokon ma a videó a legerősebb formátum. Egy figyelemfelkeltő, rövid videó sokszoros eredményt hozhat egy statikus képhez képest.

Úgyis minden nap görgeti az ember a Tiktok-ot/ Instagram-ot – inspirálódj, te is látod melyek azok a tartalmak amik beváltak, alakítsd ízlésed szerint és legyen benne a TE üzeneted és lelked abba a tartalomba. Érdemes a social media trendeket követni, de nem a másolás a cél, hanem vond bele a saját márkád, tedd a videót a sajátoddá, amitől egyedi lesz. 

5. Az űrlap alapú hirdetések hiánya

Sokan nem használják az ún. Lead Ads (űrlap alapú hirdetések) lehetőségét, pedig ez az egyik leghatékonyabb módja az ügyfélszerzésnek.
Az érdeklődő egyből ki töltheti az űrlapot – így azonnal kapcsolatba léphetsz vele, és onnantól már nem hideg, hanem meleg ügyfél. Ez óriási előny, nem mellesleg közben adatbázisod bővül a leendő ügyfeleid elérhetőségeivel. Így bátran chatelhetünk az érdeklődőkkel, talán még barátságot is köttök 🙂

Miért fontos a stratégia?

A Meta hirdetés akkor térül meg igazán, ha egy tudatos stratégia része. Ez nemcsak a kampányokra vonatkozik, hanem az egész vállalkozás működésére.

  • Először meg kell találni a brandet és annak hangját.
  • Ki kell építeni egy önazonos arculatot, ami személyessé teszi a vállalkozást.
  • Olyan élményt kell adni, hogy az ügyfelek úgy érezzék: „haza járok ide”.
  • Ha mindez megvan, utána lehet hatékonyan felépíteni az állandó és időszakos kampányokat, amelyeknek célja nem csak a rövid távú eredmény, hanem a hosszú távú márkaépítés

Hogyan dolgozom én?

Az én célom nem az, hogy futtassunk pár hirdetést, hanem hogy hosszútávon építsünk közösen egy hatékony és stabil rendszert.

Ezért az ajánlatomban nemcsak marketing és hirdetéskezelés van, hanem:

  • Üzleti tanácsadás – felmérem, mivel dolgoztok, milyen rendszereket használtok, és megmutatom, hogyan lehet ezeket hatékonyabbá tenni.
    Ez időt spórol nektek, így több energiát fordíthattok az ügyfélre, az ügyfélmegtartásra vagy akár a helyszíni értékesítésre.
  • Marketingstratégia – közösen építjük fel azt az utat, amivel hosszútávon, kiszámíthatóan tud növekedni a vállalkozás.
  • Bizalomépítés – az ügyfél nem egy hirdetést lát, hanem egy márkát, akivel szívesen lép kapcsolatba, mert emberközeli és hiteles.

A Meta hirdetés nem kérdés: KELL.
A kérdés inkább az, hogy stratégia nélkül pénzt égetsz, vagy tudatosan növekedsz.Én abban segítek, hogy a hirdetéseid ne csak kattintásokat hozzanak, hanem ügyfeleket, visszatérő vásárlókat és stabil fejlődést.

KÉRJ AJÁNLATOT!

Ajánlatkérés


Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük